Sotsiaalsete Oskuste Grupi Esmane Kohtumine

Laupäeval (12. märtsil) toimus esimene sotsiaalsete oskuste arendamise tegevus. Kokku said 4 ja 4 vahvat poissi, kes olid täis hakkamist ja uudishimu, et tutvuda uute mängude ja uute kaaslatega meie mängutoas. Leidsime, et meil on omavahel päris palju sarnasusi ja ka piisavalt palju erinevusi.

Tegime kokkuleppeid järgmisteks kordadeks, ehitasime liivakasti unistuste mänguväljaku, mängisime laste valitud loovmänge ja tegelesime emotisoonikaartidega.

Kuna iga uus väljakutse on põnev ja ennast proovile panev, siis tunnen,et see on täpselt see tegevus, mida lastega rohkem oleks vaja teha. Olen töötanud peaaegu 30 aastat lasteaiaõpetajana ja olnud õpetajaks nii paljudele kooliminevatele lastele. Kõige olulisemaks on peetud just kooliks ettevalmistamine - lugemine, kirjutamine, erinevad käelised tegevused, liikumine - see on see, mis paistab välja ja on mõõdetav ja kontrollitav. Kindlasti on see ka väga oluline osa kooliminemisest.

Sotsiaalsete oskuste arendamise grupi eesmärk on just selline, mis ei paista alati silma: tulla toime täiesti võõraste lastega, saada nendega tuttavaks, tunda nende erinevusi, tunda iseennast hästi võõras grupis, teha koostööd nii, et igaühel on õigus oma arvamusele, tunda ära oma tundeid ja neid ka selgelt välja öelda.

Oluline on esimesel korral kokku leppida reeglid, millest kõik kinni peaksid - sõbralik suhtumine üksteisesse, mänguasjadesse ja enda järelt koristamine.

Nii saimegi omavahel tuttavaks, kordasime üksteise nimesid, vaatasime üksteisele silma, et aru saada kes me oleme ja kust me tuleme, proovisime leida meie ühiseid ja erinevaid jooni. Katsetasime erinevate loovmängude mängimist, kus minu roll oli kaardistada ära grupi tugevused ja ka need kohad, mida oleks vaja arendada (mängu küsimine, märkamine kui keegi jääb kõrvale).

Tutvusime liivakastidega ja tegevustega, mida saab seal loovalt teha - sel korral oli ülesanne liivakasti luua oma unistuste mänguväljak. Kuna lapsed on alles omavahel võõrad, siis on tore jälgida just koostöö valmidust tegevuses, kes võtab juhtrolli, kes on lihtsalt kuulaja ja asjade tooja, kes ei ole nõus teise mõttega ja hakkab omi mõtteid peale suruma - see on NII PÕNEV!

Minu unistuste mänguväljak

Tegime ka tutvust esimeste emotsioonikaartidega, kus saime järgi teha oma näoilmega rõõmu, kurbust, üllatust, õnnetu, hirmu, valu, igavust ja süütunnet. Lähemalt tutvusime rõõmu, kurbuse, üllatuse ja hirmuga.

Ootan huviga järgmist kohtumist, kus me omavahel juba natuke tunneme üksteist ja saame vastu astuda uutele mängudele ja väljakutsetele.

 

Previous
Previous

Sotsiaalsete Oskuste Grupi Teine Kohtumine

Next
Next

Mis on mänguteraapia?